divendres, 28 de març del 2014

Pic de Norís 2826 metres

La setmana passada, i amb unes temperatures que feien pensar que la temporada d’esquí s’acostava a la seva fi, vam adreçar-nos amb el Xavi cap a la Vall Ferrera a fer el Pic de Norís. Era posible que haguessim de sortir amb esquis desde la Farga per la presència de neu a la pista que puja al Pla de la Selva … i així va ser, la activitat és va allargar, pel meu peu una mica massa...

Només sortir de l’aparcament i agafar la pista, ens enfilem a peu per la dreta tot seguint un corriol amb marques del GR-11, aquest ens durà al Pla de la Selva passant per la borda Cremada. Fins a aquesta borda vam anar a peu amb els esquis a l’esquena, la neu hi era i no hi era. Passada aquesta borda ja vam posar-nos els esquís als peus fins gairebé el Pla de la Selva.

El Norís

Un cop al Pla de la Selva ja deixem de seguir el GR-11, aquest va cap al Pont de la Molinassa on hi ha l’aparcament per anar al refugi de la Vall Ferrera. I seguim per pista, i pista i més pista fins poc abans de la Pleta dels Frares, on de nou podem tallar-la mentre anem guanyant alçada. En aquesta pleta està situat el darrer aparcament si la neu ens ha permès pujar fins aquí amb vehicle.

Cim del Monteixo

Seguim pujant deixant el riu d’Aixeus a la nostre esquerra i ja gairebé ens plantem a l’Estany d’Aixeus, abans però haurem de fer unes conversions dretes entre arbres on ens caldrà prestar atenció si la neu està molt dura.

Allau de fusió sota el Sentinella

En aquest punt ja es veu el cim del Norís. Vorejem l’estany per l’esquerra i passem per sota la cara oest del Pic de Sentinella, hem de guanyar alçada per aquesta vessant. Cal anar amb compte en aquesta orientació amb les allaus de fusió quan la calor comença a apretar.

La última pala

Un cop al coll mirant a l’est tenim a la vista terres andorranes, un espectacle. Ja només en quedarà pujar la última pala, nosaltres els darrers metres els vam fer a peu, el vent havia fet feina dies abans.

La Vall Ferrera

Un cop al cim aquest ens regala unes bones vistes de la cara nordoest del Pic de Saloria, i de la cara est del Monteixo la qual tenim a tocar.

Pic de Saloria

La baixada encara prou bé pel que podia haver estat amb tanta calor, tinc clar però que la temporada vinent buscaré unes espatules més amples per als meus esquis… les espatules d’uns bon Mestre!

El Monteixo i l'Aneto al fons

Es una sortida d’esquí de muntanya que s’ha de deixar per més entrada la primavera o ens juguem haver de fer els 16 quilòmetres i 1300 metres que ens separen del vehicle si l’hem hagut de deixar a la Farga…