diumenge, 15 d’agost del 2010

Bucles per Andorra

Aquest vegada la definició de “bucle” del viquipèdia m’ha servit de ben poc, els amants de la muntanya sembla que anem errats. Avui doncs la definició me la trauré jo de la màniga: “el meu bucle és la porció d’un camí o corriol, de major o menor distància , que seguint-lo al final del seu recorregut sempre ens durà de nou al punt d’inici d’aquest però per un itinerari diferent al d’anada”.

Darrerament em deleixo per ells, de fet sempre busco, organitzo i planifico arribar al punt de partida per un lloc diferent al que he començat, deu ser per poder gaudir d’un tot…

Pic de Comapedrosa

Aquest bucle l’havia triat ja feia unes setmanes, amb l’afegit que hi tenia que haver llacs… i com més millor. Al final (les coses de la vida), me n’hi vaig anar amb el Guilla i en Marc… ells en podien gaudir amb o sense llacs.

Se surt de l’estació d’esquí d’Arinsal i agafem el GR 11 en direcció al refugi del Pla de l’Estany. Un cop allí ens enfilem en direcció als Estanys Forcats, situats aquests sota el Pic de Racofred. Un cop en aquests estanys ens caldrà pujar uns metres més per arribar a la Collada dels Estanys Forcats, d’on ja davallarem fins a arribar al Refugi de Baiau, ja dintre de territori català.

Pujarem de nou en direcció a la Portella de Baiau (agraireu dur bastons) i un cop dalt, de nou en territori Andorrà, ens adreçarem a la Collada del Forat dels Malhiverns, la qual ja ens durà per la carena fins al cim del Pic del Comapedrosa. La baixada la vam fer, evidentment per un lloc diferent, per l’aresta fins a l’Estany Negre, refugi guardat del Comapedrosa, obaga del Comapedrosa i de nou al GR fins a la furgo.

El recorregut total és d’uns 13 quilòmetres però amb un desnivell important d’uns 1800 metres positius i una durada aproximada de cinc horetes.

Pics de Monturull i Perafita

Aquest dia la planificació va ser poca… sabia d’on sortia però no fins on arribaria, era qüestió de com anés de sensacions, van ser prou bones!

El recorregut sortint d’Andorra (Certés) va ser el següent:

Del poble de Certés (Sant Julià de Lòria), comencem a pujar primer per pista i després per corriol seguint les marques de GR 7 fins al Coll de la Palomera, on ens desviarem a la dreta en direcció a la Collada de la Caülla. Des d’aquest coll i sense guanyar ni perdre gaire alçada arribarem al Refugi de Prat Primer, d’on començarem a pujar de valent fins a arribar a la Collada de Prat Primer, bonic mirador de l’Estany de la Nou.

Ens caldrà seguir pujant a la dreta per l’aresta per arribar al Calm de Claror. Des d’aquí i a tocar l’un de l’altre ens trobarem el Pic Negre, Pic Negre d'Urgell i Pic de Monturull, marxant d’aquest últim baixem per una aresta plena de blocs fins al Coll de Claror i un cop en aquest punt l’última apretada fins al Pic de Perafita, magnífic mirador de la Serra del Cadí.

Ara una estona cara avall fins a la Collada de Sant Vicenç, Refugi de Perafita i planejant fins al Refugi de Claror, on ens espera la darrera pujada per arribar a la Collada de Prat Primer i avall a buscar la furgo!

El recorregut total és d’uns 26 quilòmetres amb un desnivell d’uns 2200 metres positius i una durada aproximada de sis horetes.

… ho sento però és el que té no escriure més sovint, el proper cop seré més breu jejeje! Ens veiem a les fotos ; )

Xavi ha dit...

Nooooooi, no entrenis tant, que a Aristot em fotràs canya igualment, com l'any passat (toi acabao!).
Per cert, t'envio un enllaç curiós:

Ja veus, definitivament algú vol arreglar el poble. Aviam si m'hi portes un dia a fer la volta fins a Sendes, ara que el camí està net. Ja ens emportarem alguna "eina" per si et torna a atacar el gos del hippie jeje.